А ще гуртки робототехніки і скрайблінг-презентації
Інтерактивна дошка, лазерна
указка, відеоконференцзв'язок і проектор – вже далеко не самі сучасне
мультимедіа, які використовуються в школах (хоча в багатьох, чого гріха
таїти, навіть цього в повному наборі поки немає). "На п'яти наступають"
вже більш сучасні технології та інновації в навчанні.
На зміну звичайній
презентації проекту або роботи приходять медіапрезентації, кабінети
хімії/фізики замінюються віртуальними лабораторіями з
онлайн-хімреактивами. А замість створення виробів з підручних матеріалів
– справжні предмети, надруковані на принтері і т.д. Поки що кожне таке
нововведення – плід співпраці навчального закладу з провідними
IT-компаніями (використання школами комп'ютерних програм і розробок),
або ж пілотний проект за підтримки державної ініціативи. Але є шанс, що
скоро їх стане більше.
РОЗУМНІ РОБОТИ І ПІЛОТОВАНІ ДРОНИ
Навчання програмуванню роботів і збірка
комплектуючих в функціонуючі прототипи – це те, що користується
величезним попитом у молоді. І хоча робототехніка як гурток є при
багатьох школах, все ж в більшості своїй технології там вивчають
застарілі, і їх з легкістю обходять курси при приватних навчальних
центрах (у них, правда, гуртки дорогі, не всім по кишені). Є свої курси і
на окремих підприємствах, які проводять презентації для школярів (вони
часто безкоштовні, але бувають рідко). У школах же сучасна робототехніка
йде зі значним запізненням.
"Головне наше відміну від інших курсів в
тому, що заняття ведуть викладачі з практичним досвідом, а не вчителя
"за сумісництвом", – розповіли в компанії Business Sharks, яка спільно з
проектом Introbots і підтримки держініціативи відкрили в цьому році
курси в декількох київських школах. – "Крім цього, ми використовуємо
унікальні модульні комплектуючі від світових лідерів робототехніки і не
практикуємо PROLEGO. Ми створюємо українських роботів. Школярів навчаємо
програмуванню і складанню комплектуючих в функціонуючі прототипи. Крім
робототехніки, ми будемо вивчати 3D-технології, роботу на різних
платформах для початківців і просунутих користувачів, розробку і
пілотування дронами і навіть ракетне моделювання".
В останньому випадку активісти,
відмінники і випускники матимуть можливість інтегруватися в світові
конструкторські бюро і навіть отримувати замовлення від провідних
світових компаній.
ЛАБОРАТОРІЯ: БЕЗ ВИБУХІВ І РЕАКТИВІВ
Раніше одним з показників престижності
школи вважалося наявність класів хімії, фізики та біології, начинених
усіма можливими "безпечними" приладами і речовинами. Керівництво
виділяло цю особливість в першу чергу, рекламуючи свій навчальний
заклад, а учні – дійсно хімічили і експериментували. Сьогодні ці класи
використовуються рідко: частіше діти записують в зошити теорію по тому,
що повинні спостерігати в лабораторії (немає реактивів, та й вчителі не
особливо хочуть відповідати за "сюрпризи" на уроках).
Замість цього в деяких школах з'явилися
віртуальні лабораторії з хімії, фізики, біології та географії. Філософія
їх така ж сама, що і раніше була у практичних робіт: учень повинен
бачити, як поводяться різні реактиви, колір отриманого розчину і т. д.
Побачене школяр не забуде і вже точно запам'ятає, після чого відбудеться
"бабах". Діти працюють в сучасному комп'ютерному класі, де встановлені
спеціальні програми, завдяки яким можна проводити експерименти,
вимірювати різні показники, будувати графіки і т. д.
МОДЕЛЮВАННЯ: 3D-ПРИНТЕРИ І РУЧКИ
3D-принтери і 3D-ручки в навчанні поки
використовують рідко – через високу вартість цих приладів і витратних
матеріалів. Але деякі комерційні навчальні центри вже працюють зі
школярами, використовуючи технології майбутнього. Найчастіше – це
підмога для уроків фізики і хімії, де можна не тільки надрукувати
пробірку для реакцій, а й створити окремий пристрій. "Просто принтера
для уроку недостатньо: моделювання може бути тільки за допомогою
комп'ютера, – пояснили в одному з навчальних центрів. – До того ж, щоб
принтер друкував, потрібна програма "Слайсер". Остання якраз і
перетворює створену 3D-модель в програму, за якою буде працювати
принтер".
З 3D-ручкою простіше. Але її дуже
багатофункціональною не назвеш – це цікавий атрибут для розвитку
просторового мислення або створення каркасів під подальшу роботу.
ПРЕЗЕНТАЦІЇ: ФІЛЬМИ І ВІЗУАЛІЗАЦІЯ
Сучасні школи відійшли від проекторів (в
деяких закладах їх і ніколи не було) і скрайбінг-презентацій (коли
промова того, хто виступає, відразу ж ілюструвалася
малюнками/аплікаціями на білій дошці або папері). Сьогодні стали
використовувати сучасні медіастудії, де учні можуть не тільки
підкріплювати одержувані знання відеорядом, а й самостійно створювати
різні матеріали для візуалізації і навіть цілі фільми. Роботодавці і
рекрутери погоджуються, що цей навик на сьогоднішній день потрібен
службовцям практично у всіх галузях. "Важливо вже в школі вміти
показувати і пояснювати складний зміст цікаво і простим способом. Тому
ми вчимо дітей робити проекти, презентації та доповіді, – розповіли в
Заліщицької державної гімназії (Тернопільська область), де працює
медіастудія "Думка плюс". – Учні можуть створювати цілі фільми! Цьому їх
вчать наставники, які теж постійно розвиваються – відвідують школу
комп'ютерних технологій для вчителів".
Немає коментарів:
Дописати коментар