Понад 60 % сільських дітей навчаються у класах з наповненістю
менше 15 учнів, з них 33,5 % дітей навчаються у класах, де менше 10
учнів, часто в таких школах один учитель читає більш як три предмети, що
нівелює шанси цих школярів на отримання якісної освіти. Про це
повідомила міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час виступу на Раді
регіонального розвитку, що проходила 20 березня у приміщенні
Міжнародного виставкового центру.
З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти по всій
Україні створюються опорні школи. Сьогодні вже функціонує 178 опорних
шкіл, що мають 511 філій.
«Люди, які промовляють гасло «немає школи – немає села», втрачають з
поля зору найголовніше – школа існує заради дитини, а не дитина існує
для того, щоб стояла будівля школи чи оплачувалися години вчителя. Школа
потрібна для того, аби наші діти отримували якісну освіту, яка стане
для них квитком у майбутнє. І тому наша мета – створити таку
інфраструктуру закладів, щоб ми могли підвезти до якісної, добре
обладнаної школи, в якій є хороші вчителі, кожного українського
школяра», – зазначила Лілія Гриневич.
До трійки регіонів з найбільш неефективною мережею шкіл на сьогодні
входять: Чернігівська, Сумська та Кіровоградська області. Зокрема, у
Чернігівській області менше 10 учнів навчається у 55 % шкіл І ступеню,
менше 40 учнів – у 65 % шкіл І – ІІ ступенів та менше 100 учнів – у 50 %
шкіл І-ІІІ ступенів.
Міністр освіти і науки також додала, що у 2017 році освітня субвенція
з державного бюджету місцевим бюджетам становить 52,6 млрд грн. При
цьому виділено 0,2 млрд грн для підтримки осіб з особливими освітніми
потребами (інклюзія), 300 млн грн – на обладнання
природничо-математичних кабінетів та лабораторій, 200 млн грн – на
автобуси, а також ще 300 млн грн для об’єднаних територіальних громад на
обладнання шкіл та придбання автобусів.
Немає коментарів:
Дописати коментар