Останні технологічні досягнення вплинули на багато сфер
нашого життя і змінили те, як ми спілкуємося, співпрацюємо, вчимося і,
звичайно, навчаємо інших. Водночас ці успіхи розширили наш словник,
додали до нього визначення, наприклад, цифрових аборигенів, цифрових
емігрантів, а також – “учителя XXI століття.”
Чи чули Ви коли-небудь такі фрази, як “вчитель XXI століття” або
“вчитель XIX століття.” Швидкий пошук Google запевняє, що немає таких
словосполучень. Зміна “XX” на”XXI” приносить зовсім інші результати:
школи XXI століття, освіта XXI століття, учитель XXI століття, навички
XXI століття – все там! Я пошукала і в Twitter Hashtags і Amazon, але
результати виявились такими ж самими – нічого про “вчителя XXI
століття”, але дуже багато для ” XXI “: # teacher21, # 21stcenturyskills
#21stCTeaching. Книг з назвами, що включають”XX століття” також немає,
але є досить багато про викладання XXI століття.
Очевидно, що навчання в XXI столітті зовсім інше явище. Ще ніколи
навчання не відбувалось так, як зараз: скрізь, весь час, на будь-яку
можливу тему, підтримуючи будь-який можливий стиль навчання. Але що це означає бути вчителем XXI століття?
Нижче 15 характеристики вчителя XXI століття:
КЛАС ОРІЄНТОВАНИЙ НА УЧНЯ І ПЕРСОНАЛЬНИЙ ПІДХІД
Оскільки учні мають доступ до будь-якої інформації, звичайно, немає змісту “годувати їх з ложечки”
знаннями або вчити за принципом “всі однакові”. Учні мають різні
особливості, цілі й потреби, і пропонувати персональний підхід не тільки
можливо, але й бажано. Коли учні роблять власний вибір, вони наче
«володіють» своїм навчанням, а це підвищує внутрішню мотивацію і вимагає
більших зусиль – ідеальний рецепт для поліпшення результатів навчання!
УЧНІ – ТВОРЦІ
Сьогоднішні учні мають найновіші технологічні інструменти, але, їх
використання у багатьох випадках ледь виходить за рамки спілкування з
родиною та друзями за допомогою чату, повідомлень або дзвінків. Навіть
якщо учні в даний час вважаються цифровими аборигенами, багато з них –
далекі від виготовлення власного цифрового контенту. У той час як вони
володіють власними дорогими пристроями з можливостями писати блоги,
створювати інфографіку, книги, відео… у багатьох класах, як і раніше, їх
просять вимкнути всі пристрої. А паперові зошити, на жаль, часто просто
викидають. Якщо ж дати учням шанс, вони можуть створювати гарні і
творчі блоги, фільми, або цифрові історії, якими вони будуть пишатися і
ділитися з іншими.
ВИВЧЕННЯ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Для того, щоб мати можливість запропонувати учням вибір, в нагоді
стане власний досвід і знання. Технології продовжують розвиватись, їх
потрібно розуміти. Перевага в тому, що нові технології є новими як для
новачків, так і досвідчених викладачів. Я користувалась підпискою на
сайті http://www.lynda.com, який має багато ресурсів для вивчення нових технологій.
БУДЬТЕ ГЛОБАЛЬНИМИ
Сучасні засоби дозволяють легко дізнатися про інші країни і людей з
перших вуст. Звичайно, підручники ще достатньо важливі, але якщо можна
було б вивчати мови, культури, розвивати комунікативні навички і
фактично говорити з людьми з інших частин світу?!
Дивно, що хоча всі інструменти доступні, ми як і раніше дізнаємось
про інші культури, людей і події зі ЗМІ. Варто навчати учнів, як
використовувати такі інструменти, щоб вони могли “відвідати” будь-який
куточок планети.
ВИКОРИСТОВУЙТЕ СМАРТФОНИ
Ще раз: коли учні побачать свої пристрої в якості цінних
інструментів, які підтримують знання (а не відволікають), вони почнуть
їх використовувати з навчальною метою. Я пам’ятаю мої перші роки
викладання, коли я не дозволяла використовувати мобільні телефони в
класі, і пробувала пояснити кожне нове слово або відповісти на будь-яке
питання самостійно. Сьогодні я навіть і не подумаю це робити!
Я дізналася, що різні учні мають різні потреби, коли мова заходить
про те, що їм потрібна допомога з новими словами або пошуком відповідей
на запитання. Тому немає необхідності витрачати час і щось пояснювати,
що може бути корисно тільки одному або двом учням. Навчання полягає в
тому, щоб зробити учнів незалежним і навчити їх шукати відповіді.
Я бачила позитивні зміни з тих пір, як я почала використовувати
пристрої з навчальною метою. Насправді, іноді я навіть відповідаю: “Я не знаю – використовуйте Google і розповідайте нам усім”.
ВЕДІТЬ БЛОГ
Я писала про важливість блогів, як для учнів, так і для вчителів.
Навіть мої новачки з англійської бачили, як важливо писати для реальної
аудиторії і бачити їхню цифрову присутність. Питання чи бути блогу, чи
ні, більше не має стояти перед нами.
ЙДІТЬ В ОНЛАЙН
Ще один важливий пункт для зменшення паперової роботи – організувати
навчальні матеріали для своєї діяльності на своєму власному веб-сайті.
Давайте посилання на онлайн ресурси і пропонуйте дискусії онлайн. На
відміну від паперової роботи це дозволяє учням обмінюватися думками і
ресурсами у більш організованій формі.
СПІВПРАЦЮЙТЕ
Технології дозволяють співпрацювати з іншими вчителями та учнями.
Створення цифрових ресурсів, презентацій та проектів разом з іншими
педагогами і учнями зробить діяльність у класі реальною. Співпраця
повинна виходити за рамки спільного використання документів за допомогою
електронної пошти або створення PowerPoint презентації. Багато великих
ідей ніколи не виходять за рамки розмови або паперу, що є великою
втратою! Співпраця в глобальному масштабі може змінити весь наш досвід!
ВИКОРИСТОВУЙТЕ TWITTER
Участь у Twitter-чаті є найбільш дешевим і ефективним способом
організувати свою власну аудиторію, що залишатиметься в курсі
досліджень, ідей і питань у певній галузі. Ми можемо рости професійно і
розширювати наші знання, якщо щодня розмовляємо про свою працю.
ЗАЛУЧАЙТЕ ОДНОДУМЦІВ
Залучайте однодумців! Знову ж таки, сьогоднішні інструменти
дозволяють зв’язатись із будь-ким у будь-якому місці, у будь-який час. У
вас є питання до експерта або колеги? Просто підключіть їх за допомогою
соціальних медіа!
ЗАСТОСОВУЙТЕ ПРОЕКТНО ПОБУДОВАНЕ НАВЧАННЯ
Сьогодні учні мають доступ до оригінальних документів, текстів,
експертів зі всього світу, а також однодумців, що вивчають такий самий
предмет в іншому кутку світу. Вони повинні розвивати в собі здатність
критично мислити та ставити правильні запитання, проводити дослідження,
контактувати експертів та створювати проекти, користуючись ресурсами, що
вже є у них в руках. Все чого потрібно їм від вчителя – це супровід!
БУДУЙТЕ ПОЗИТИВНУ ПОВЕДІНКУ ОНЛАЙН
Це може видаватись очевидним, але для сьогоднішніх вчителів важливо
моделювати, як правильно використовувати соціальні медіа, як виробляти і
публікувати цінний контент, як організувати спільне використання
ресурсів онлайн. Підтримання професійної поведінки і в класі, і онлайн
допоможе побудувати позитивну поведінку учнів.
ПРОГРАМУЙТЕ
Це може здатися складно, але кодування не що інше, як певний рівень
грамотності в наш час. Як олівець або ручка були “інструментами” XX
століття, сьогодні вчитель повинен вміти працювати з сьогоднішнього
ручкою і олівцем, тобто, комп’ютером. Програмування дуже цікаво вивчати.
Коли напишеш сторінку на HTML – дивовижні почуття! Знову ж таки, це
lynda.com чудовий ресурс, щоб почати програмувати!
БУДЬТЕ ІННОВАЦІЙНИМИ
Я запрошую вас розширити вашу скриньку інструментів і спробувати нові
способи викладання, яких ви ще не пробували – навчайте за допомогою
соціальних медіа, замініть підручники на веб-матеріали. Не заради самих
ресурсів, а заради учнів!
З тих пір, як я почала використовувати TED-ролики і робити власні
події на основі цих відео, мої учні стали давати мені більш позитивні
відгуки. Вони люблять використовувати Facebook для обговорення та
анонсів з класу. Вони цінують новинки – НЕ нові інструменти, але нові,
більш продуктивні і цікаві способи їх використання.
ПРОДОВЖУЙТЕ ВЧИТИСЬ
Оскільки нові технології продовжуватимуть з’являтись, навчання і
призвичаювання до них є надзвичайно необхідним. Добрі новини – це завжди
весело, і навіть 20 хвилин в день – це довгий шлях!
Як завжди, діліться своїм баченням і коментуйте!
Немає коментарів:
Дописати коментар