Міністерство освіти і науки планує провести навесні дослідження
навчальних досягнень другокласників, щоб потім оцінити якість викладання
в пілотних класах.
Про це розповів керівник авторських груп Стандарту, а також однієї з типових освітніх програм НУШ Роман Шиян в інтерв’ю “Новій українській школі”.
“У листопаді ми маємо повторити на більшій кількості шкіл
опитування, яке проводили минулого року лише в 6 школах у Чернівецькій,
Вінницькій і Львівській областях. Ми маємо укласти грамотну вибірку, залучити соціологічну компанію із хорошою репутацією, щоб на кінець квітня – початок травня наступного року виміряти навчальні досягнення другокласників – тобто по закінченні першого циклу”, – розповів Шиян.
За його словами, в міністерстві є розуміння, що такі дослідження
потрібно було проводити ще минулого року. Тобто коли в школах ще не було
НУШ, бо зараз “буде певне викривлення картинки”.
Також він зазначив, що пілотні класи не будуть репрезентативною вибіркою, адже там викладають вчителі-активісти, які є лідерами у своїй галузі. Тому в дослідженні виокремлюватимуть пілотні класи.
“Це дослідження дасть нам можливість ще за рік (у 2020-му) визначити вплив реформи в масовій практиці НУШ. Отже, ми поміряємо пілот в контексті ширшої вибірки, а за рік – перший цикл у масовій практиці.
Ми побачимо, чого навчилися учні пілотних шкіл, гірше чи ліпше
вони вміють читати, писати обчислювати. Ми будемо вимірювати не тільки
це, а й м’які навички (soft skills). Та водночас мусимо пересвідчитися, що тверді вміння (hard skills) нікуди не поділися. Окрім того, будемо вимірювати вчительське сприйняття та спроможність.
Одна справа – декларована готовність до застосування інтерактивних
методів навчання, інша – уміло модерувати дитячу комунікацію, наприклад”, – поділився Шиян.
Для цього дослідження залучать Український центр оцінювання якості освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар