четвер, 28 листопада 2019 р.

Відкритий урок з предмету «Я досліджую світ» на тему «Вода та її властивості», 2-Б клас


28 листопада 2019 року Щурко Ульяна Анатоліївна, учитель 2-Б класу, провела відкритий урок з предмету "Я досліджую світ" на тему: "Вода та її властивості".
Завданнями уроку було ознайомити учнів з основними властивостями води, розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води та, звичайно, виховувати бережне ставлення до води.

 Розпочався урок, як завжди, з ранкової зустрічі. Учні привітали піснею один одного, вчителя, гостей уроку та всіх, всіх, після чого поділилися на групи за краплинками, де завданням кожної групи було скласти речення зі словом, записаним на краплинці: роса, сніжинка, краплинка. З цим завданням учні з легкістю впоралися, тож перейшли до обміну інформацією та щоденних новин.
А далі ще цікавіше. До учнів у гості завітала казкова Краплинка, яка підготувала багато цікавого. Проте, другокласники теж здивували її, розповівши різні факти про воду. А чи знали Ви, що за одну хвилину з крана витікає 4 літри води? Якщо ні, то Ви багато пропустили, не побувавши на уроці.
Учні розгадували загадки, розглядали світовий океан на глобусі, грали в гру "Де заховалась краплинка?", під час якої Ульяна Анатоліївна продемонструвала другокласникам воду одразу в усіх трьох станах:
-  в одну склянку налила звичайної води;
-  у другу склянку насипала з термосу кубики льоду;
-  у третю склянку налила з іншого термосу гарячої води – окріп.
Діти давали характеристику кожному стану води і зробили висновок: вода в природі перебуває у трьох станах: рідкому, твердому, газоподібному.
Потім, учні висунули пропозицію, залишити ці три склянки з різними станами води до кінця всіх уроків і подивитись, що зміниться. Таким чином, учні переконались, що вода має властивість переходити з одного стану в інший.
Учні весело проводили час, після чого виконали пісню Н.Май "Кап-кап" з рухами, яка дозволила їм трохи відпочити перед найцікавішим – самостійним проведенням дослідів.

Дослід 1. Кожен учень мав на парті склянку з водою і паличку, яку опускали у склянку. Тоді з’ясували, що вода прозора, оскільки паличку можна бачити.
 Дослід 2. Двоє учнів взяли дольку лимону і розповідали, який має він запах. Іншим учням класу вчителька роздала соленики, які діти мали понюхати і розповісти про запах. Далі другокласники брали склянку з водою і досліджували запах води, де переконалися, що вона без запаху.


Дослід 3. Учні, які мали лимон, повинні були скуштувати його, а інші – соленики. Тоді розповісти про відчуті смаки. Потім випити по ковточку води і дослідити смак води. Так, дійшли висновку, що вода без смаку.
Дослід 4. Учителька переливала воду у різні посудини, після чого зробили висновок, що вода приймає форму посудини, в яку її налито.
Дослід 5. Другокласники досліджували розчинність води. Насипали спочатку цукру і розмішували, а потім солі. Висновок – має властивість розчинювати деякі речовини.
Відтак, під час дослідів учні переконалися у тому, що вода безбарвна, прозора рідина, без запаху та смаку, яка приймає форму посудини, в яку її налито, вона рідка та має властивість розчинювати деякі речовини і змогли побачити воду одразу в усіх трьох станах.
У кінці уроку, щоб перевірити, як учні  запам'ятали властивості води, вчителька запропонували виконати завдання у зошитах, де треба було правильно позначити властивості води. Учні легко впорались. І цікавинкою-фокусом для другокласників було, «чиста вода» могла змінити своє забарвлення. Щурко У.А. налила у чисту прозору склянку чистої води, закрутила кришечко і збовтала. Вода стала жовтого кольору. Всім було цікаво, як це? Подумавши, окремі учні догадались, що у жовтій кришечці було заховано жовту фарбу. Далі учні те саме спробували, «зробивши» воду червоного кольору.

 Дітям, яким сподобався урок мали можливість поділитися своїм гарним настроєм з хмаринками, домалювавши своїй краплинці, яку отримали на початку уроку, посмішку і приклеївши її на плакат з хмаринками. Відрадно, що це зробили всі учні класу. Отже, урок був цікавий, повчальний, дослідницький та веселий.
Наприкінці уроку маленькі дослідники разом з учителькою зробили висновок, що вода – найдивовижніша рідина.
Тому, ЦІНУЙТЕ І БЕРЕЖІТЬ ВОДУ, АДЖЕ ВОНА НЕОБХІДНА ДЛЯ ЖИТТЯ. ВОДА – ЦЕ НАШ БЕЗЦІННИЙ СКАРБ.

Немає коментарів:

Дописати коментар