Методичні рекомендації до оновлених програм для учнів 1-4 класів
будуть суттєво осучаснені і вчителі мають їх виконувати. Про це в інтерв'ю Українській правді. Життя сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич.
За словами міністра, батьки зможуть апелювати до методичних рекомендацій, у разі якщо вчитель буде їх порушувати.
«Я б говорила не про контроль батьків над вчителями – а про
партнерство батьків та вчителів. Це нова категорія, яку ми мусимо додати
до нашої школи. Тому що батьки часом зараз розглядаються школою, як
"ті-хто-мають-принести-гроші-на-школу". А вони мають бути партнерами.
Школа теж не має, де ще шукати інших партнерів, – бо це дві сторони, які
найбільше зацікавлені в успіху цих дітей», - зазначила Лілія Гриневич,
наголосивши, що культура партнерства в новій українській школі – це
взагалі одна з базових цінностей нової школи.
Вона також зазначила, що у разі порушення методичних рекомендацій,
батьки мають право у ввічливій формі навести свої аргументи вчителю,
оскільки все робиться заради якості освіти дітей.
Наприклад, сказати: «На сайті МОН написано, що діти мають писати
олівцем, а ви змушуєте писати ручкою, а ще червоним підкреслюєте помилки
– це стрес для дитини. Будь ласка, чи можете ви перейти до нових
методичних рекомендацій».
«Якщо вчитель буде казати, що він не погоджується і хоче вчити так,
як вчив 25 років до того, у цьому випадку ви звертаєтеся до дирекції
школи про порушення методичних рекомендацій», - зауважила міністр
освіти.
У разі, якщо дирекція школи не реагуватиме, батькам необхідно буде
звернутись на електронну скриньку Міносвіти з чітким вказанням номера
школи та прізвищем вчителя.
«Якщо є порушення методичних рекомендацій і програм, які затверджені
Колегією МОН, це для нас є приводом для інспекції і визначення,
наскільки вчитель виконує посадові обов’язки», - повідомила Лілія
Гриневич.
Вона також зауважила, що держава не має коштів змінювати підручників на цьому етапі. Нові підручники будуть під нові стандарти.
«Але вчитель завжди має право щось пропустити в підручнику і
орієнтуватися на програму. У підручнику для 6-річних дітей в перші
місяці навчання було визначення нуля: "Нуль – це відсутність елементів в
множині". Значна частина вчителів розуміли, що це абсолютно глупота –
змушувати дітей вчити це напам'ять в 6-річному віці у перші місяці
навчання в школі. Вони просто опускали це визначення і подавали його вже
тоді, коли дитина була до цього готова», - зазначила міністр.
Вона висловила переконання, що шлях збільшення кількості фактичних
знань та інформації, яким йшла наша школа останні десятиліття є
безперспективним.
«У нас відбулася знаннєва криза української школи. Ми мусимо це
зрозуміти і визнати. Ми повинні виділити ядро знань, з яким треба
обов'язково працювати. На цьому ядрі знань будувати вміння, як
застосовувати ці знання для вирішення практичних життєвих ситуацій, як
формувати навички критичного мислення. Таким чином ми маємо сформувати в
дітей ключові компетентності, які сьогодні визнані провідними освітніми
системами світу як такі, що необхідні для сучасної людини в 21
столітті. І їх буде покладено в основу змісту освіти в новій українській
школі», - зауважила міністр.
За її словами, в будь-якому випадку, оновлення програм – це вже крок
назустріч тим дітям, які сьогодні вчаться у початковій школі.
«Я весь час звертаю увагу вчителів на те, що ми живемо в новому
столітті. Це інше покоління дітей, яке по-іншому сприймає інформацію. Ми
теж мусимо мінятися. Неможливо навчати сучасних дітей так, як навчали
нас», - наголосила міністр освіти і науки Лілія Гриневич.
Немає коментарів:
Дописати коментар