Методики навчання LEGO планують інтегрувати в програми нової
початкової школи, яку пілотуватимуть у 2017-2018 навчальному році. Для
цього в МОН створять спеціальну робочу групу, куди увійдуть представники
компанії, розробники нового стандарту, практики від початкової школи та
інші фахівці.
Такої домовленості було досягнуто під час зустрічі міністра освіти і
науки України Лілії Гриневич з представниками ТОВ «ЛЕГО Україна» та ТОВ
«ПРОЛЕГО».
«У реформуванні школи ми робимо акцент на діяльнісному навчанні,
навчанні, яке виховує допитливість. Зараз ми думаємо над тим, як
урізноманітнити програми і підтримати вчителя відповідними навчальними
посібниками. І в цьому LEGO міг би бути нашим партнером», – зазначила міністр.
Сторони обговорили, що така співпраця може відбуватися за двома
напрямами: перенавчання вчителів та зміна навчального середовища.
«Ми зараз готуємо нове освітнє середовище в початковій школі, і
робоча група якраз зможе визначити, чи можна буде там застосовувати
розробки LEGO, як вони впишуться в цей процес. Крім того, для нас дуже
важливе навчання вчителів, тому що будь-які нові методики та обладнання
без відповідної підготовки педагогів не працюють. Ми повинні зрозуміти,
що саме хочемо інтегрувати в НУШ і апробувати це на 100 пілотних школах,
зокрема, стосовно підготовки вчителів – як і коли вони мають
використовувати нові методики, працювати з дітьми з цим обладнанням», – пояснила Лілія Гриневич.
Також йшлося про обов’язкове створення відеоматеріалів, які б могли
використовуватися під час перепідготовки основної частини вчителів. Ці
відео увійдуть в спеціальний дистанційний курс, що поєднуватиметься з
очним навчанням.
«Ми співпрацюємо з 2010 року, і за цей час напрацювали великий
методичний матеріал. Зокрема, вже до вересня наша програма «Сприяння
освіті» буде поширена на 200 дитсадків. Крім того, в школі реалізуються
програми First LEGO League і First LEGO League Junior, у межах яких учні
створюють власні проекти. Тож нині лише необхідно визначити, що саме
потрібно. Робоча група має створити чіткий план роботи, визначити школи і
результати відповідно до нового стандарту, під які підбиратимуться
методики та необхідний матеріал», – відзначив Анатолій Кузьмінський, заступник директора «ЛЕГО Україна».
Робоча група розгляне два можливих рівні інтеграції методик LEGO в
початковій школі: включення їх в обов’язкову програму або ж використання
в позакласній роботі.
«Насправді, ми могли б запропонувати включити наші методики на
обох рівнях. Адже, наприклад, для 1-2-го класу ми маємо проект з
математики і робототехніки, розрахований на одну годину на тиждень. Це
може бути і інтегрована програма, коли за допомогою LEGO вивчатимуть
певні теми. А для позакласної роботи можна розглядати проектну роботу у
межах First LEGO League, бо вона не завжди регламентована часом і там
багато різних видів діяльності. Так само є курс для 3-4 класу «Наука і
технології», а також «Робототехніка» для 5-11-х», – запропонувала
Оксана Стоєцька, директор компанії «Пролего», що спеціалізується на
адаптації та впровадженню навчальних програм з LEGO Education.
Також під час зустрічі обговорили питання впровадження в школах
«Робототехніки» як факультативного курсу та розвиток співпраці LEGO з
дитячою інженерною академією.
Нагадуємо, що на початку травня Лілія Гриневич відвідала 9-й
Всеукраїнський фестиваль робототехніки Robotica-2017, де молодь з різних
регіонів України представляла свої проекти на науково-технічному
турнірі за міжнародними програмами First LEGO League і First LEGO League
Junior.
Довідково: У системі дошкільної освіти діє програма «Сприяння
освіті», започаткована Меморандумом про взаєморозуміння між
Міністерством освіти і науки України та благодійним фондом The LEGO
Foundation (Королівство Данія) 10 липня 2010 року. Відповідно до
програми, в дошкільних навчальних закладах (ДНЗ) України впроваджується
LEGO -конструювання.
Благодійним фондом The LEGO Foundation здійснено повне забезпечення ДНЗ-учасників навчальними наборами LEGO.
З 2014 року вихованці дошкільних навчальних закладів, які є
учасниками проекту «Сприяння освіті», беруть учать в архітектурному
конкурсі Всеукраїнського фестивалю робототехніки «Robotica», що є
інтелектуальним змаганням для дітей та юнацтва та є національним етапом
відбору кращих українських команд для їх представлення у найбільших
світових олімпіадах з робототехніки. Теми проектів: у 2014 р. –
«Космічні технології», у 2015 р. – «Моє місто», у 2016 – «Світ розваг,
пізнань та відкриттів».
Загалом же фестиваль Robotica в Україні проводиться з 2009 року. Діти
демонструють свої знання та вміння у конструюванні, програмуванні
роботів та проектній діяльності, навчаючись за STEM програмами.
У 2017 році фестиваль Robotica було проведено 6 травня у Київському
Палаці спорту, тема 2017 року – «Столиці світу». Перемогу в ньому
виборола Дитяча інженерна академія з проектом «Празька телевежа».
Немає коментарів:
Дописати коментар