У середу, 21 лютого, Кабінет міністрів затвердив новий Стандарт
початкової освіти. Саме за ним уже наступного навчального року
навчатимуться усі перші класи. Робота над цим документом тривала близько
року – за цей час його кілька разів переписали, змінили структуру і
знов переписали. Та головне лишилося незмінним – компетентнісне навчання
і орієнтація на результат.
[Повний текст Стандарту з’явиться у відкритому доступі
приблизно за тиждень – це звичайна практика для ухвалених Кабміном
документів. У розпорядженні редакції є фіналізована МОН версія, яка, за нашою інформацією, не отримала суттєвих змін під час узгодження в Кабміні].
Державний стандарт початкової освіти – це базовий документ, який
визначає основні засади й підходи до навчання в початковій школі, а
також вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання
здобувача освіти і загальний обсяг навчального навантаження.
У загальній частині документу написано, що він “є першою частиною Державних стандартів повної загальної середньої освіти, які охоплюють усі три її рівні”. За словами одного з авторів Стандарту Романа Шияна, це забезпечить послідовність під час створення наступних стандартів, і тоді між трьома рівнями освіти не буде розриву.
Після затвердження Стандарту початкової освіти МОН має затвердити Типові навчальні програми. Вже відбулося громадське обговорення двох проектів цієї програми – тож можна очікувати, що затвердження із врахуванням пропозицій і зауважень відбудеться найближчим часом.
У 2018/2019 навчальному році школам запропонують навчати учнів за
Типовими навчальними програмами або ж розробити свої на основі типових. У
цьому випадку програму зможе затвердити Педрада. Водночас закон “Про
освіту” дає педагогам можливість розробляти й унікакальні навчальні
програми – виключно на основі Стандарту. Щоправда для цього доведеться
затвердити таку програму в Державній службі якості освіти – процедура затвердження зараз розробляється.
Немає коментарів:
Дописати коментар